ATC- Vad är det egentligen?

 

 

 

ATC -  Artist Trading Card

Innan du börjar så finns det tre enkla regler och det är:

Dessa kort byter man eller skänker. Man får inte sälja dom!

Korten görs i storleken 2,5 x 3,5 tum

Korten ska vara lite tjockare än vanliga cardstock, men inte för tjocka för att gå ner i plastfickor som man brukar ha till hockey- och fotbollskort.

 

Det finns inga gränser för material som du kan använda på dina ATC . Testa nya tekniker!

Jag själv skär  ner spillbitar från papper jag använt till ATC-format, lägger dom i min ATC-låda och när det är dags att tillverka så har jag en hel del att välja på. Äntligen har jag fått användning av alla spillbitar.

Atc-kort brukar delas in i unika (som görs ett och ett, helt individuella), editioner (ett helt set med identiska kort) och serier (som har samma ”tema” men inte är likadana). Serier ska numreras. Alla Atc-kort märks med namn, årtal och epostadress eller annan kontaktinformation på baksidan.

Jag själv är med några grupper på FB där vi byter våra kort med varandra. S.k. Swaps.

Där får vi ett tema, hur många kort man ska göra och sen är det bara att sätta igång. När man har bytt och får sitt kuvert i brevlådan med andras ATC så är det hur roligt som helst!

Det kommer så många olika kort, olika tolkningar på temat och så många olika tekniker.

En fantastisk inspirationskälla!

 

Ps.På Pinterest finns det en uppsjö av ATC, jag pinnar för fullt!

Här är några av mina kort med temat Spell & Magic

  e

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lenaspyssel.blogg.se

Blogg om scrapbooking, korttillverkning och annat skapande.

RSS 2.0